Mama ei de educație! #1

Multă vreme am tratat acest subiect cu foarte multă aroganță, dând vina pe individ că nu se educă pentru că nu vrea, pe stilul, nimeni nu te-a lovit peste mână când ai început să citești o carte, că deh… vremea comunismului și a cenzurii a trecut.

Dar dând un pas în spate și privind în ansambu situația sistemului de învățământ din România, consider că lista de vinovați este extrem de mare, practic vina individului este în complicitate cu noi toți.
De ce noi toți? Pentru că-i lăsăm și închidem ochii la tot ceea ce se-ntâmplă. O să te întrebi ce putem face noi atunci când avem un Liviu Pop la Ministerul Educație care-i mai agramat decât Vaghelie și aprobă fară nici o tăgadă tăierile din bugetul alocat educației.
Ei bine, nu doar asta este problema, totul începe de jos, de la faptul că acceptăm ca unii profesori slab pregătiți să stea în spatele catedrei doar pentru că trebuie locurile acoperite.

De ce pe lângă cunoștințe nu se verifică și capacitatea reală de a preda, de inspira, de a îndruma. Copii să-nțeleagă ceva dintr-o lecție nu doar pagini dictate și apoi învățate pe de rost.
O să spuneți că există o astfel de evaluare, atunci când se fac „orele deschise” unde un inspector școlar și/sau un profesor mai experimentat monitorizează cum decurge predarea unei lecții. Serios!? Vă mai aminți cum decurgeau aceste ore? O reală pregătire pentru un spectacol de teatru, regia și scenariul până în ultimul detaliu. Cu 2-3 zile primeai toate informațiile, lecția era predată, discutată, știa fiecare ce întrebare primește. Tu, ca elev, trebuia să vii în „hainele cele bune”, se strângeau bani de bomboane/flori pentru evaluatori iar la tablă ieșeau doar cei care scriau frumos.

Apoi, mă adresez profesorilor faini, care își fac treaba la cel mai înalt nivel… Nu știu cum rezistați, când îi auziți pe aceștia că se recomandă a fi din breasla dascălilor.
Cum naiba să înțeleagă un copil ceva când profesoară îi –>http://stirileprotv.ro/campanii/fara-carte-fara-viitor/hello-kitty-engleza-predata-de-o-profesoara-elevilor-dintr-un-sat-din-vaslui-nu-contine-mai-mult-decat-cele-2-cuvinte.html

Cea mai mare investiție în momentul de față ar trebui să fie în EDUCAȚIE. Fără ea nu mai progresăm și o să rămânem în zona gri a istoriei în loc să mergem pe direcții mai creative.

Celelalte țări nu câștigă bani doar din războaiele pentru petrol ci și pentru că investesc în cercetare și după vând patente și invenții (-Cui?… -Nouă!).
Avem nevoie cât mai curând de valoare mare adăugată și nu doar din cauza măsurilor actuale fiscale ci și pentru că, în curând (2030+), ies decrețeii la pensie… să vedem atunci efort bugetar (hmm… sau facem contribuțiile la stat de 80% pe salar și naționalizăm multinaționalele?).

Avem nevoie de Educație, să nu mai ajungem să credem că îngerii au fost daci, că vaccinele ne omoară și că leușteanul este leac pentru cancer.

Avem nevoie să facem încă din clasele V-VIII, educație juridică, educație politică, să se știe cum este cu separația puterilor în stat, să se știe puterea unui vot.

Avem nevoie tot din clasele V-VIII, de educație sexuală. Da, este nevoie, haideți să nu ne mai mințim și să fim ipocriți… este mai bine să le explice cineva specializat cum stă treaba cu făcutul copiilor, cu menstruația, decât să afle de la colegul de bancă sau din filmele porno.

Avem nevoie de 6% pentru Educație, știu – știu, domnilor guvenanți și parlamentari, mai puțini bani pentru pomeni electorale.
Dar de ce atâția bani? În primul râd pentru școli în care tencuiala să nu mai cadă peste elevi, transport (Nu doar microbuze la mâna a doua ci ar fi bine să aibă bani alocați și pentru motorină), nevoie de grupuri sanitare și apă curentă direct în clădirea școlii…. nu să traverseze strada să meargă la WC (link).

Educația este cea mai bună provizie pe care o poți face pentru bătrânețe – Aristotel

PS. Vă recomand cartea „Școli creative. Revoluția de la baza a învățământului” – Ken Robinson

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *